Internacional, PP

Carta a Mariano Rajoy de la germana d’una de les víctimes mortals de l’accident ferroviari de Santiago

Jo desitjo que m’expliquin què ha passat més enllà de l'”error humà”. Desitjo que m’expliquin quins han estat els passos que han portat a la creació d’unes xarxes ferroviàries on un accident d’aquest calibre és una possibilitat. És el seu deure donar la cara.

colasdonacionsangre

Cues per a donar sang després de l’accident a Santiago, via El Huffington Post

Senyor Mariano Rajoy,

m’adreço a vostè com podria fer-ho a qualsevol dels altres responsables polítics. Podria escriure a la seva ministra de foment, als seus consellers d’infraestructures o als responsables a Galícia. Li escric, encara que formo part d’aquest ampli sector de la societat que ha deixat de creure en aquest sistema polític, perquè penso que al meu germà li agradaria. Un noi de vint anys amb tota la vida per davant. Ell va morir en aquest tren Alvia el passat 24 de juliol.

Després de saber de l’accident, vostè es pot imaginar, van succeir les pitjors hores de la meva vida. Exactament 17 llargues hores fins la crida que va confirmar el que ja ens temíem. A mi em va tocar fer un llarg viatge per trobar-me amb la meva família al multiúsos de Sar. Havien estat tot el temps entre allà i Sant Llàtzer, esquivant les càmeres que intentaven captar els seus plors. Jo que sóc, perquè vostè m’entengui, una mica escèptica dels jocs polítics, no m’esperava gran cosa de les “autoritats”. Tanmateix, alguns membres de la meva família es van quedar estupefactes per la rapidesa amb què es van exposar davant de les càmeres, per fer-se la foto, i es van retirar després del seu replegament.

Li confesso que no sóc catòlica ni professo cap religió. Fins i tot així, puc sentir simpatia per aquelles persones que, convençudes, dediquen les seves oracions als nostres éssers estimats i a pal·liar els nostres dolors. Tenia (i tinc) certa necessitat de col·lectivitzar aquest dolor encara que fos sota el paraigua d’un ritual religiós, la funció no és altra que posar en comú el dol. Fer-ho davant de les càmeres i envoltada de polítics i “personalitats” no era el més desitjable. Persones amb les que no comparteixo cap afecte i la imatge em sembla freda i distant. Avui llegeixo a la premsa que han organitzat un altre homenatge, aquesta vegada “cívic”, del qual no hem estat avisades. Em fa llàstima veure que en gairebé totes les imatges el personatge central és el seu “delegat” Feijoó o d’altres polítics.

Vostès no ens han preguntat encara què necessitem, no han demanat als mitjans que deixessin de assetjar-nos ni han promès una comissió d’investigació que busqui la veritat sobre el que ha passat.

Per si pensava preguntar-m’ho, m’avanço i li ho exposo: Jo desitjo que m’expliquin què ha passat més enllà de l'”error humà”. Desitjo que m’expliquin quins han estat els passos que han portat a la creació d’unes xarxes ferroviàries on un accident d’aquest calibre és una possibilitat. És el seu deure donar la cara.

Els passats dies, la solidaritat i la cooperació de persones anònimes han omplert el buit institucional. Per això espero que deixin d’atribuir-se el mèrit dels passatgers, treballadores, voluntàries i veïnes de Angrois.

La mort no s’oblida ni es perdona.

Sandra Cundines Antelo
Compostel·la, 1 agost 2013

Traducció de la carta en castellà i gallec publicada a Kaos en la red.

ACCIDENTE-TREN-voluntarios

Gran mostra de solidaritat dels veïns d’Angroi, via El Huffington Post

Els passats dies, la solidaritat i la cooperació de persones anònimes han omplert el buit institucional. Per això espero que deixin d’atribuir-se el mèrit dels passatgers, treballadores, voluntàries i veïnes de Angrois.

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Respon

Pre-estrena documental

Un trajecte de dignitat contra la precarietat

Respostes dels parlamentaris catalans a #SOSTV3

#DolRaval

Fotomovimiento

2017.06.17 #JudiciCastor_Bru Aguiló_01

2017.06.17 #JudiciCastor_Bru Aguiló_02

2017.06.17 #JudiciCastor_Bru Aguiló_03

2017.06.17 #JudiciCastor_Bru Aguiló_04

2017.06.17 #JudiciCastor_Bru Aguiló_05

More Photos

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 7.138 other followers

RSS Vídeos de Cafè amb llet

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

RSS Vídeos de SICOM.cat

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

RSS Vídeos de 15mBcn.tv

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.
Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de 243.cat està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 No adaptada de Creative Commons
